Eifert János-Arcok

Eifert János magyar néptáncos, fotográfus, fotóművész, fotóriporter és aktfotós. Temérdek hazai és nemzetközi elismeréssel, és a felsorolás jelen esetben valóban nélkülözi a teljességet, AFIAP, EsFIAP – a Nemzetközi Fotóművészek Szövetsége (Fédération Internationale de l’Art Photographique) kitüntető címmel, Magyar Fotóművészek Szövetsége elnöke. És megkapta a Magyar Érdemrend tisztikeresztjét is. Olyan sokoldalú, elismert művész, hogy ebben az írásban felsorolni nehéz és felesleges is lenne, hiszen számos fórumon elérhető a gazdag és sikeres életpályája (Wikipédia, bár az életmű az utolsó frissítés óta számos más elismeréssel, kiállításokkal gazdagodott). Számomra elsősorban most az volt fontos, hogy találkozhattam vele tanárként. Örömmel tölt el, hogy tanítványa lehettem csak csöndben szerényen, és fotózhattam tanítás közben. Az arcok, beállítások mesteri mivoltán csak ámulni lehet. Megannyi humorral, tudással adott előadásait legtöbbször néma csöndben hallgattuk, néztük, nem azért mert nem szólhattunk volna közbe. Most ezzel a néhány fotóval rovom le tiszteletemet, abban a reményben, hogy lesz még alkalmam sokszor tanulni tőle.

Legújabb galériák

Színház

Egy este a Fészek Művészklubban – Kazán István Kamaraszínház

A színház mindig egy varázslat. Egy másik világ testközelből. Egy este, egy előadás, egy színház, mély nyomokat hagyva punnyadó lelkünkben. Nálam szenvedély. Persze csak néző vagyok. És akkor itt van Sartre, a lázadó, megint a szívembe mélyesztette a karmait. Zárt tárgyalás, ez volt a darab címe, a szerző ismét megmutatta, hogy az ember a purgatóriumban is ember marad, gonosz, önző, és végtelenül magányos, ugyanakkor szenvedő, sérülékeny és reménytelenül kitartó. A darabot Kriszt László rendezte a Kazán István Kamaraszínházban. A fiatal tehetséges színészek mind a tanítványai, Gergely Zsófi, Gunyecz Anna, Illés Tamás , Kovács Domonkos, az ő előadásukban merülhettünk el a sartre-i sötétség bugyraiban. Kiváló előadást láthattam és abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy előtte már a főpróbát is megnézhettem.  Így volt igazi, egyik napról a másikra lehettem tanúja annak a dinamikus fejlődésnek ami egyetlen nap alatt ment végbe az előadóművészekben. Egy újabb csiszolt réteg, egy határozottabb mozdulat, egy energikusabb mondat

Történések

Molnár Zsuzsa Lili üvegtervező képzőművész

Molnár Zsuzsa Lili csodálatos üvegszobrait mutatom be az “ Örökölt sorsok” témakörében. A generációkon átívelő tragikus sorsok követése során felmerülő számtalan kérdésre kaphatunk-e válaszokat? Vajon feloldható vagy megszakítható a tragédiák sorozata, vagy nincs kiút, és tudható-e, hogy mennyi ideig hordozzuk őseink tragikus vagy örömteli sorsát? Ezek olyan felvetések amikre most még nincs válasz, csak érzések. Iskolás vagyok, annak minden hozadékával, kedvenc hobbim, szórakozásom, finom rezgésű elfoglaltságom minden üzenetével, kreatív fotográfia szakon. Egy fotós gyakorlaton találkoztam Zsuzsival, hozta az üvegszobrocskáit fotózásra, amiről először azt gondoltam, pici, aprócska, teljesen átlátszó darabok lesznek. Persze, hogy nem. Robusztus, színes, nehéz példányok kerültek az asztalra, tele üzenettel.  Alig mertük megmozdítani őket, egyedi, megismételhetetlen műalkotások voltak ezek, az istenmentshogyeltörjön kategóriából. De a gyakorlat tárgyfotózás témában folyt, muszáj volt elmozdítani az asztalról mindegyiket. Szépen sorban. Nem rögtön, először a tárgyasztal előkészítése, utána a bevilágítás következett a munkafolyamatban. Miközben néztük, hogyan lesz majd ebből a munkából valami, kirajzolódott

Legújabb történések